VVD Bergen: geen windmolenpark voor onze kust

BERGEN - In een laatste poging de bouw van een grootschalig windmolenpark voor onze kust af te wenden, brachten het Bergense VVD-raadslid Annemiek Paping en advocaat John Beer (bestuurslid van de Dorpsraad Bergen aan Zee) een bezoek aan VVD-kamerlid Andre Bosman.

Inwoners van de kustgemeenten maken zich grote zorgen over het voornemen van minister Kamp om binnen de 12 mijlszone voor de Hollandse kust hoge windmolens op zee te plaatsen. Door deze plannen uit te voeren, wordt een belangrijk natuurelement (vrije horizon aan zee) verstoord en wordt bovendien economische schade toegebracht aan kustdorpen, als Bergen aan Zee, die volledig afhankelijk zijn van het kusttoerisme. De schriftelijke zienswijzen van de Dorpsraad werden speciaal onder de aandacht gebracht en overhandigd aan het kamerlid. Annemiek Paping: ‘We hebben onze zorgen overgebracht. Het kamerlid nam de tijd om onze bezwaren aan te horen en om zijn eigen argumenten voor de plannen te belichten. Uitgebreid ging hij in op het klimaatakkoord en de gevolgen daarvan en uiteraard op de extra kosten die plaatsing van windmolens verderweg met zich zouden meebrengen’. Bosman zegde toe naar Bergen te willen komen om zijn (voor ons helaas negatieve) beslissing te verdedigen. We nodigen hem daartoe van harte uit. U hoort te zijner tijd nog van ons.